توییت طارمی علیه اسکوچیچ؟ ؛ به من ربطی ندارد/ بازی با الهلال بدترین روز من بود/ واکنش به ذخیره محض بودن در تیم ملی

توییت طارمی علیه اسکوچیچ؟ ؛ به من ربطی ندارد/ بازی با الهلال بدترین روز من بود/ واکنش به ذخیره محض بودن در تیم ملی

مهدی ترابی ستاره پرسپولیس دلتنگ حضور هواداران در ورزشگاه است و می‌گوید امیدوارم مسئولین با تدابیر خاصی که درنظر می‌گیرند شرایط را برای حضور هواداران در ورزشگاه فراهم کنند.

شاید بدبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم پیش‌بینی نمی‌کردند که سرخپوشان تهرانی با ۳گل مقابل الهلال شکست بخورند ولی پرسپولیس در شبی که یکی از بدترین بازی‌های چند سال اخیر را انجام داد، با لیگ قهرمانان خداحافظی کرد. حتی فوتبالیستی مثل مهدی ترابی که جزو تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس است، در این بازی نتوانست کاری برای تیمش انجام دهد و خودش هم تأکید می‌کند که هیچ‌کدام از بازیکنان تصور نمی‌کردند در آن شب چنین عملکردی داشته باشند.

مهدی ترابی در جدیدترین اظهاراتش می‌گوید: «تمام هدف ما این است که شکست برابر الهلال را از ذهن هواداران پاک کنیم و در فصل جدید لیگ قهرمانان و لیگ برتر بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم.» 

از بازی با الهلال شروع کنیم که شب سختی برای پرسپولیس رقم خورد.

واقعا بازی سختی بود. ما برابر یک تیم پرقدرت در زمین خودش بازی کردیم و آنها از حمایت هواداران هم بهره می‌بردند. من اگر بخواهم از مشکلات و سختی‌های این بازی حرف بزنم یعنی بهانه آورده‌ام و دوست ندارم دنبال توجیه باشم چون پرسپولیس اگر نتیجه نگیرد دنبال بهانه نیست. متأسفانه این بدترین پرسپولیس چند سال اخیر بود و البته این شرایط ممکن است برای هر تیمی به‌وجود بیاید و تنها برای پرسپولیس نیست. ما دیگر باید آن باخت را فراموش کنیم و البته تمام هدف‌مان این است که باخت به الهلال را از ذهن هواداران پرسپولیس پاک کرده و نتایجی در فصل جدید لیگ قهرمانان و لیگ برتر بگیریم که آنها را خوشحال کنیم.

خیلی کم پیش می‌آید که تو در زمین مسابقه بد بازی کنی. چرا آن شب خودت هم شرایط خوبی نداشتی؟

بازی با الهلال بدترین روز من بود و از شرایط بازی رسمی هم دور بودم. خیلی چیزها دست به‌دست هم داد تا آن شرایط سخت رقم بخورد ولی مهم این است که بتوانم دوباره برای تیمم بازیکن تأثیرگذاری باشم.

به‌نظر می‌رسد تفاوت‌ها را در آن بازی، بازیکنان خارجی الهلال رقم زدند. درست است؟

تیم‌های عربستانی، قطری و حتی اماراتی از لحاظ امکانات و مسائل مالی خیلی از ما جلوتر هستند. این شرایط اما برای فوتبال ما فراهم نیست و هزینه‌هایی که تیم‌های ایرانی انجام می‌دهند قابل قیاس با تیم‌های عربی و شرق آسیا نیست. وقتی آنها بازیکن خارجی باکیفیت جذب می‌کنند طبیعتا این بازیکنان می‌توانند تفاوت‌ها را رقم زده و سطح فنی تیم را بالا ببرند. اعتقاد من هم این است که تیم‌های ایرانی برای موفقیت و قهرمانی در آسیا نیاز به جذب بازیکنان خارجی باکیفیت دارند. وقتی چنین فوتبالیست‌هایی در کنار ما بازی کنند، قطعا به ما هم کمک می‌کنند تا سطح فوتبال‌مان بالاتر برود و بیشتر خودمان را نشان دهیم. ما برای موفقیت در بازی‌های بین‌المللی نیاز به امکانات خوب، هزینه زیاد و جذب بازیکنان باکیفیت خارجی داریم که امیدوارم این اتفاق رخ دهد. تیم‌های ایرانی هر چه دارند در زمین می‌گذارند ولی برای رقابت کردن باید خیلی چیزها تغییر کند.

از زمان آمدن اسکوچیچ در تیم ملی خیلی کمتر بازی کرده‌ای. بابت تصمیم اسکوچیچ واقعا ناراحت نیستی؟

اسکوچیچ که نمی‌تواند ۱۱ نفر بیشتر انتخاب کند و طبیعتا همه دوست دارند در ترکیب تیم ملی بازی کنند. من به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم و بازی کردن در تیم ملی هم دست من نیست. با این حال تلاش می‌کنم اگر در اردوهای بعدی دعوت شدم عملکرد بهتری داشته باشم و برای تیم ملی بازی کنم.

حتما در جریان بحث‌های اخیر در مورد مهدی طارمی و اسکوچیچ قرار داری. نظرت در این خصوص چیست؟

نظر خاصی ندارم و این موضوع ارتباطی به من پیدا نمی‌کند. همه بازیکنان و اعضای کادر فنی برای بالا رفتن پرچم ایران می‌جنگند و تیم ملی هم نیاز به آرامش دارد. فکر نمی‌کنم این موضوع چیزی باشد که بخواهد تیم ملی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

فکر می‌کنی پرسپولیس امسال برای ششمین فصل پیاپی قهرمان لیگ شود؟

پیش‌بینی که سخت است ولی قطعا هدف ما رسیدن به ششمین قهرمانی پیاپی است و قطعا این موضوع دور از دسترس نخواهد بود. البته حریفان سرسختی داریم و باید خیلی بیشتر از فصل گذشته تلاش کنیم.

در مورد بازی با نساجی چه صحبتی داری؟

بازی سختی در پیش داریم و شرایط لیگ برتر طوری است که اصلا بازی آسان نداریم. اگر قرار باشد حتی یک بازی را هم ساده بگیریم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. نساجی از فصل گذشته که آقای الهامی هدایت این تیم را برعهده گرفت شرایط خوبی پیدا کرد و در بازی اول فصل جدید هم پیروز شد. البته ما میزبان هستیم و باید ۳امتیاز را بگیریم که از کورس قهرمانی عقب نمانیم.

خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که لیگ برتر ایران، فقر بازیکن باکیفیت و سطح بالا دارد. نظر تو چیست؟

نمی‌دانم در جواب این سؤال چه باید بگویم. مطمئنا حضور بازیکنان باکیفیت، سطح فنی لیگ را هم بالا می‌برد. پیش‌بینی من این است که کیفیت فنی بازی‌های فصل جدید نسبت به فصل گذشته بالاتر برود.

فکر نمی‌کنی وقتش رسیده بازی‌های لیگ برتر با حضور هواداران برگزار شود؟

ما واقعا منتظر این اتفاق هستیم و امیدوارم مسئولان با تدابیر خاصی که درنظر می‌گیرند شرایط را برای حضور هواداران در ورزشگاه فراهم کنند. دل ما واقعا برای حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه تنگ شده است.



حق نشر © ۱۳۹۶ - کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه ونداد کالا می‌باشد